munktorpsteatern.blogg.se

Här kan ni följa hela vår produktion. Från första gången vi vänder ett blad i manus till sista gången då vi stänger dörrarna till Forumteatern och sista föreställningen är slut. I år sätter vi upp "Arsenik och gamla spetsar". Gå gärna in och besök vår hemsida: www.munktorpsteatern.se

Lucka nr 19-Darrande ben och en källare!

Publicerad 2014-12-19 22:36:15 i Allmänt,

Det är mycket med julen just nu. Vilket gör att vi bloggare inte alltid hinner med det vi tänkt. Idag har jag tillsammans med min svärmor varit och handlat de sista julklapparna.
 
Är du färdig med dina inköp?
Har du bakat något julgodis? 
Rullat köttbullarna som alltid blir så goda? Dela gärna med dig nere i kommentarerna.
 
 
 
 
Idag tänkte jag visa er en kvinna som jag träffade första gången under My fair Lady. My fair lady som kommit att bli något stort och underbart för många av oss på Munktorpsteatern. Kerstin Asp Ling som hon heter var den som då höll i sången och sågtill att vi andra prickade våra toner rätt. Jag tyckte det var super häftigt. Min första uppsättning och jag fick lära mig sjunga, dansa och även säga några repliker på scenen. Jag fick dessutom gå på en audition likt alla andra som också skulle vara med på scen. 
Det var dock liiiiitttee roligt. För jag skulle på audition tillsammans med en annan kille, nere i någons källare!! Denna källaren tillhörde Kerstin. Jag mins att jag i bilen påväg till Kerstin var jätte nervös. Om du någon gång varit så nervös så du skakat i knäna, både av lycka att få göra det du ska göra men också för att du undrar vad har jag givit dig in på. Då vet du hur jag kände mig. Jag harklade mig och sa nog hoho (väldigt tyst för att höra om rösten höll) innan jag ringde på dörren. 
Jag mottogs av flera ansikten och bla Kerstins mjuka, varma och mottagande leende. Det var som att falla tillbaka på moln. Som att de såg på mig att jag var nervös, men jag hade inget att vara nervös för. För det var ju "bara" dom. 
 Så idag vill jag visa våran Kersin Asp Ling och hennes "lika som bär!
En varm kram till dig Kerstin och tack för det varma mottagandet när jag så väl behövde det.
//Emma
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Munktorpsteatern

Munktorpsteatern, en härlig förening som framkallar skratt. Både på och vid sidan av scenen. Vi som sitter bakom tangentbordet heter Maria och Emma. Följ med i årets uppsättning av "Arsenik och gamla spetsar". Väl mött! /Maria och Emma

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela