munktorpsteatern.blogg.se

Här kan ni följa hela vår produktion. Från första gången vi vänder ett blad i manus till sista gången då vi stänger dörrarna till Forumteatern och sista föreställningen är slut. I år sätter vi upp "Arsenik och gamla spetsar". Gå gärna in och besök vår hemsida: www.munktorpsteatern.se

Lucka 11 - träffa Therése (Mette-Marit) Hagelin

Publicerad 2014-12-11 16:08:00 i Allmänt,

 

I tisdags ringde jag upp Therése för en liten pratstund. :-)

Hej Therése!

Hur är läget med dig i dag?
Vill du verkligen veta det? (skratt…) Jag har varit hemma med min magsjuka dotter i dag. Men med mig är det bara bra.


Hur länge har du varit medlem i Munktorpsteatern?
Jag blev medlem -92 när pappa (Rolf Hagelin) var med första gången. Det var i Spanska Flugan och jag var med bakom scenen och var väl mest i vägen (skratt)… Hjälpte till med kaffet och det som behövdes göras bakom kulisserna.


Vilket är ditt roligaste minne genom åren?
Jag känner att jag upprepar vad många andra sagt, men My Fair Lady var väldigt speciell - sammanhållningen och känslan bakom scenen var fantastisk.
Men även Det stannar i familjen (-97) Det var min första roll i en uppsättning och jag skulle komma in på scenen för att prata med skådespelaren Börje Pettersson som också var med. Jag var så nervös men när sa min replik så fick jag ett härligt gensvar från publiken. De skrattade åt min roliga replik och det blev en aha-upplevelse. Att JAG kunde få publiken att skratta, jag hade dem i min hand. Det var en härlig känsla.


Vad brukar du göra på Munktorpsteaterns uppsättningar?
Allt möjligt. Jag har skrivit sångtexter, sjungit i kören, lett kören, varit regiassistent, sufflerat, hjälp till i cafeterian, stått i garderoben, stått på scenen och skådespelat i diverse roller samt sålt program.


Snart är det jul, får du någon julledighet?
Nja, jag jobbar på julafton men hinner hem till Kalle Anka. Jag är ledig juldagen för då har LloydsApotek där jag jobbar stängt.
Julen firas hos mamma och pappa med hela släkten, på väldigt traditionellt vis. God mat, tomte, många julklappar och massor med barn. Barnen får gå skattjakt efter maten, det är tradition sedan många år och mycket uppskattat.


Vi tycker att du är väldigt lik Kronprinsessan Mette-Marit. Vad säger du om det?
Hahaha, sämre än en kronprinsessa kan man ju jämföras med. Väldigt smickrande skulle jag säga.


Då vill jag önska dig en fin jul, Therése och så hoppas vi att dottern piggar på sig snabbt!
Det hoppas jag också och tack detsamma!

/Åsa

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Munktorpsteatern

Munktorpsteatern, en härlig förening som framkallar skratt. Både på och vid sidan av scenen. Vi som sitter bakom tangentbordet heter Maria och Emma. Följ med i årets uppsättning av "Arsenik och gamla spetsar". Väl mött! /Maria och Emma

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela