munktorpsteatern.blogg.se

Här kan ni följa hela vår produktion. Från första gången vi vänder ett blad i manus till sista gången då vi stänger dörrarna till Forumteatern och sista föreställningen är slut. I år sätter vi upp "Arsenik och gamla spetsar". Gå gärna in och besök vår hemsida: www.munktorpsteatern.se

"I lagens namn, STANNA!"

Publicerad 2016-11-02 09:12:51 i Allmänt,

Två poliser skuttade förbi oss när vi var på Forum i helgen. De har ordningen i sin hand men vi provade endå att försöka få stopp på dem för att få ställa "fyra frågor i farten". Poliserna vi pratar om är Kron och Blom. 
 
 
Maina Bejefalk spelar konstapel Kron   Lydia Fredlund spelar konstapel Blom
        
 
 
 
Det är första gången ni båda har "riktiga" talroller, hur känns det?
Maina: Det känns spännande och kul. Var lite rörigt när vi repase och hoppade in i varandras roller, svårt att få helheten då.
Lydia: Spännande!! Det är nåt som jag aldrig trodde att jag skulle göra, även om det bara är en liten roll. Och defenetivt inte sjunga på scen!
 
 
Alla har olika sätt att lära sig repliker, hur går ni tillväga?
 
Maina:Jag vet inte riktigt hur jag memorerar haha först var det bara "där ska jag säga det", nu blir det mer "att prata med dom andra i situationen"
Lydia: Va svårt veta hur man skulle göra. Jag markerade mina repliker och läste inte hela manuset. Va svårt i början, men när man kunde fokusera på bara sin roll på repen och hade vissa rörelser och så samtidigt, så va det lättare att lära sig.
 
 
 
Har ni något sätt att hantera ev nervositet och ladda innan det är dags att gå in på scenen, isf vad?
Maina:Knäppt nog så är jag inte just nervös, är väl så van att göra bort mig haha, men lite långsamma djupa andetag immense man ska in brukar jag nog ta, då får man ett "kinderägg" med syre, avslappning och laddning
 
 
 
 
 
Lydia: Är inte så nervös nu inför förställningarna (galet nervös inför genrepet!), mest nojig över att jag ska klara sången och dansen. Känns alltid kliigt och torrt i halsen precis innan vi ska in 😉 Och såklart fokus bakom scenen innan vi ska in.
 
Vad väljer ni, om ni måste: att varje dag i en vecka gå in på en bygghandel och be om ett ögonmått eller stå på en refug/i en rondell och låtsas vara trafikpolis?
Maina: Ojoj, lätt! Fråga efter ett ögonmått! Skulle vara alldeles för farlig att dirigera trafik då jag ibland har svårt med höger och vänster
 
Lydia:Bygghandeln! Även om det skulle vara roligt att prova det andra skulle det bli kaos direkt!
 
 
Tack goa ni för att ni tog er tid att svara på våra frågor! Nu är ni LEDIGA! <3
 
 
Är du sugen på att se mer av poliserna Kron, BLom och ensemblen? 
Då kan du boka din biljetter här!!!
Vi spelar fredag 19.30, lördag 19.00 samt söndag 15.00. Biljetterna bokar du via köpings turistinformation 0221-256 55 eller www.munktorpsteatern.se 
Varmt välkomna!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Munktorpsteatern

Munktorpsteatern, en härlig förening som framkallar skratt. Både på och vid sidan av scenen. Vi som sitter bakom tangentbordet heter Maria och Emma. Följ med i årets uppsättning av "Arsenik och gamla spetsar". Väl mött! /Maria och Emma

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela