munktorpsteatern.blogg.se

Här kan ni följa hela vår produktion. Från första gången vi vänder ett blad i manus till sista gången då vi stänger dörrarna till Forumteatern och sista föreställningen är slut. I år sätter vi upp "Arsenik och gamla spetsar". Gå gärna in och besök vår hemsida: www.munktorpsteatern.se

Lucka nr 5

Publicerad 2016-12-05 08:18:36 i Allmänt,

I lucka nr 5 hittar vi Barbro Johansson. 
 
 
Våran fantastiskt duktiga rekvisitör! 
Hon fixar fram alla lösa saker som tillhör varje pjäs. Så som böcker, hyllor, växter, möbler och lösa ting till skådisarna. 
 
Vi ställde lite frågor till Barbor: 

Vilken var den svåraste utmaningen iår? 
 Det var att få dockan att hålla ihop så att inte fyllningen rann ut när den skulle flyttas runt och att kläderna skulle sitta kvar.
 
 
 
Vart hittar du all rekvisita? Och hur håller du reda på vart allt finns? 
 Jag letat på loppisar, auktioner och lånar ut av mina egna saker eftersom jag har mycket hemma. Vi köper även en del på internt men det får andra handla åt teatern.
 Eftersom jag plockar mycket med rekvisitan i Munktorp så har jag stor koll vad som finns. Plockar även upp det som används så jag vet var det ligger till nästa gång. 
 
Om du fick välja något ur rekvisitan ute i lokalen som du tycker är de där "lilla extra", vad skulle du välja då? 
 Uppstoppade djuren är lite speciella för de kan man inte köpa in så lätt.
Det jag minns bäst är den röda sammetssoffan som numera är kastad men har varit med i många pjäser.
 
 
 
 
Babro gör ett fantastiskt jobb varje år och löser alltid varje "problem" galant. Vi är så tacksamma och glada att vi har henne med <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Munktorpsteatern

Munktorpsteatern, en härlig förening som framkallar skratt. Både på och vid sidan av scenen. Vi som sitter bakom tangentbordet heter Maria och Emma. Följ med i årets uppsättning av "Arsenik och gamla spetsar". Väl mött! /Maria och Emma

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela