munktorpsteatern.blogg.se

Här kan ni följa hela vår produktion. Från första gången vi vänder ett blad i manus till sista gången då vi stänger dörrarna till Forumteatern och sista föreställningen är slut. I år sätter vi upp "Arsenik och gamla spetsar". Gå gärna in och besök vår hemsida: www.munktorpsteatern.se

Nyårsrevy med Hagateatern

Publicerad 2015-01-11 22:22:31 i Allmänt,

I vår lilla stad är vi ju inte ensamma om att älska teater och få andra människor att skratta. Hagateatern är en av de som också ägnar sig åt detta.

Där finns bla våra vänner Magnus Lind och Tobias Bengan Eriksson. Iår är det 10 års jubileum på Ögir och Hagateatern har samlat ihop sina bästa ljusglimtar från de gångna åren.
 
 
 
Vi blev inbjudna till genrepet och såhär säger Elisabeth Lindh efter att ha sett revyn:
Dom var jätte duktiga! Tyvärr har jag inte varit och sett alla tio årens föreställningar. Mange och Bengan jobbar så bra ihop och deras memik slår allt! Jag skrattade så mycket den kvällen!!!!!!
 
Vad var kvällens höjdpunkt?
Jag ska inte avslöja för mycket, men när det kliver in två tamponger på scen. Då kan man inte hålla sig för skratt! De slog allt!!!!
 
Vi har även pratat lite med Magnus för att höra vad han tycker om de 10 år som gått.
 
Iår är det verkligen Best of show, fylld med gamla sketcher och sångnummer, i både ny och gammal tappning. Man får återigen stifta bekanskap med bla Tittuten, de omåttligt populära tuberna, Fågelskådarna dyker upp, cowboyen Zeb Macahan som har tagit kontroll över sin egen kropp med flera.
 
Har du varit med alla de 10 åren?
Nej, jag har bara varit med 4 år tror jag (svårt med sifferminnet så här på äldre år) (Vi kan tilläga att Magnus är en ung herre på 33 år)
 
Vilken är din absolut favorit sketch?
Alla sketcher är ju enormt skojiga på sitt vis, men jag hyser ändå en viss hatkärlek till Fågelskådarna. Läser man den rakt upponer så är den ju väldigt tråkig. Men får man sen chansen att piffa upp den på olika vis, så kan de visa sig vara en enormt uppskattad sketch.
Men Silvertejp sången som jag framför har ju en speciell plats i mitt hjärta.

Vi hoppas ni får fullt hus och varmt lycka till med era föreställningar! :D
Tobias som Cowboyen Zeb
 
 
 
 
 
Silvertejp-sången
 
 
 
 
 
 
Fågelskådarna

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Munktorpsteatern

Munktorpsteatern, en härlig förening som framkallar skratt. Både på och vid sidan av scenen. Vi som sitter bakom tangentbordet heter Maria och Emma. Följ med i årets uppsättning av "Arsenik och gamla spetsar". Väl mött! /Maria och Emma

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela